Guarana Long Night 3 Fest
30. mart 2013.

02. april 2013.

I ove godine održan je Long Night festival, ovog puta pod nazivom Guarana Long Night 3 Fest, koji je u potpunosti ispunio sva naša očekivanja. Puno dobrih bendova na tri bine (Velika sala, Sala Amerikana i Klub Doma Omladine) nudili su vrlo različite muzičke sadržaje, tako da je prosto bilo nemoguće sve obići.

Mi smo se koncentrisali na Veliku dvoranu Doma Omladine ali nismo zaboravili ni Salu Amerikana. Pozitivna strana ovog izbor jeste da smo mogli da odgledamo nastupe ČBS, Hugha Cornwella, Jinx i Sevdah Baby u normalnim uslovima, dok je prava pomama bila u Sali Amerikana gde su nastupali Dječaci, Babe, Partibrejkersi i Pozdrav Azri.

Prvi su se na binu popeli članovi benda Čovek bez sluha koji su svojom energičnom svirkom prodrmali prisutne izvodeći kompozicije "Superheroj", "Upomoć", "Sećanja", "Dosadan dan", "Kondomi", "Sanjam", "Paranoik", "Gotovo je" i druge.
Posle njihovog žestokog nastupa pred nažalost malobrojnom publikom, polako smo se pripremili za nastup legende britanske scene, bivšeg vođe i vokaliste čuvene grupe The Stranglers, Hugha Cornwella.

Predvodeći power trio (gitara, bas i bubnjevi) Hugh Cornwell je zahvalio publici (koja se brzo okupila u velikom broju!), što je došla na nastup i rekao da mu je drago da je posle toliko vremena ponovo u Beogradu (prvi put je bio sa The Stranglers davne 1990-te!). Te godine napustio je "Davitelje", tako da preko 20-tak godina gradi svoju solo karijeru. Hugh je Izjavio da će pored pesama sa novog albuma Totem & Taboo, koji je objavljen prošle godine, izvesti i poznate numere grupe The Stranglers. Naravno, napravio je dobar miks novih i starih pesama tako da smo čuli 10 novih kompozicija i 10 favorita iz 70-ih i 80-ih. Počeo je sa naslovnom "Totem & Taboo" a zatim nastavio sa "In The Dead Of The Night", "Gods, Guns and Gays", "God Is a Woman", "Bad Vibrations", "The Face" i drugim.

Fizički sasvim fit, ali stariji u licu (ah, godine prolaze) garnirao je nove pesme sa starim favoritima pa smo čuli "Nice n Sleazy", "Nuclear Device", "Dutches", "Hanging Around", "Skin Deep", "Golden Brown" (opšti haos u publici!), "Get a Grip on Yourself", "Always the Sun" (pevala je cela sala!), "No More Heroes" i na bis duga verzija pesme "Walk On By" Burta Bacharacha i Hal Davida.
Sat i po divnog nastupa sa simpatičnom i vrlo sposobnom basistkinjom (oh, te nestašne čarape!) i dinamičnim bubnjarem, beše ispunjenje snova većinskog dela publike. Mojih sigurno jeste.

Posle 15 minuta krenuli su sa nastupom stari znanci beogradske publike, zagrebačka grupa Jinx. U svom starom sastavu oktet (njih 8!) predvodjen gitaristom Cocom i pevačicom Yayom prošetali su se kroz svoje najblistavije trenutke podržani izuzetno raspoloženom publikom. Posle uvodne melodije "The Song of Dixie", odsvirali su "Da smo se voljeli manje", "Smijem se", "Strijele na horizontu", "Šmiramo i foliramo", "Sve se jednom mora vratiti", "Ljeto", "Na zub su me uzeli mama", "Brazil", "Na čemu si ti", "Tamo gdje je sve po mom", "Ruke".

Ni manji pehovi na sceni (dva puta prevrnut mikrofon koji je ozvučavao monitor) nisu umanjili energiju, Cocoa, Yaye, Mr. Goodyja, Pavlice, Berka i ostalih članova grupe. Za kraj su odsvirali (meni potresnu) "Bye Bye,Baby Bye" i na bis "Koliko suza treba za malo sreće" i ostavili nas oduševljene. Jadrankin (Yaya) komentar Bili ste odlična publika,kao i uvijek!, govori sve. Da, bili smo odlični a bili su i oni. Nastupom energične četvorke Sevdah baby“ okončan je program u Velikoj sali.

Koncert u Sali Amerikana otvorila je sve popularnija splitska rep grupa Dječaci, čije hitove "Dalmacija" i "Lovrinac" publika dobro poznaje. Bio je to dobar uvod u nastup benda Babe koji je nastupio posle više od 13 godina. Predvođeni Žikom Milenkovićem, inače stalnim članom Bajaginih instruktora, gitarista Zoran Ilić-Ilke, basista Dejan Škopelja-Škopi i novi bubnjar benda Goran Ljuboja-Trut dobro su otprašili svoj nastup na radost publike koja je horski ispratila ceo koncert.
A onda su na scenu izašli Partibrejkersi i nastao je krš i lom!
Partibrejkersi znaju za staro pravilo da tim koji dobija ne treba menjati tako da smo ih videli u istoj postavi kao i prošle godine kad su u novobeogradskoj Hali Sportova odsvirali koncert kojim su obeležili prvih 30 godina rada. Cane i Anton uz odličnu asistenciju gitariste Roberta, člana grupe Veliki prezir, pokazali su da im i dalje nema premca kad je u pitanju pravi RnR zvuk, a da će tako nastaviti i u budućnosti obećava i nova pesma koju su izveli, kao najavu budućem albumu. Može se reći da će ovaj nastup ostati upamćen i po tome što je bio jedan od najposećenijih koncerata ikada održanih u Sali Amerikana!

Za kraj programa videli smo projekat basiste Miše Hrnjaka i bubnjara Borisa Leinera pod nazivom Pozdrav Azri. Njih dvojica, predvođena Branimirom Štulićem Džonijem, nekada su žarili i palili diljem stare Juge od Vardara pa do Triglava. Čuli smo "A šta da radim", "Iggy Pop", "Lijepe žene prolaze kroz grad" i "hrpetinu" drugih hitova koji na publiku deluju kao čarobni napitak ali da bi bio onaj pravi ipak nedostaje jedan bitan sastojak koji se trenutno nalazi u Holandiji. No, čuda se ponekad dešavaju, pa ko zna...

Pomenimo i da su u Klubu Doma omladine nastupili MMI, Cotton Pickers, Sinestezija, Kamikaze, Grate, Mirko Luković i Bas i stega.

Sve u svemu, organizator ove manifestacije "Long Play" je i ove godine opravdao očekivanja. Možda bi rotacija bendova iz Velike sale u Amerikanu i obrnuto bilo bolje rešenje od onog što smo dobili, s obzirom na preveliku gužvu. U svakom slučaju znate gde ćete biti krajem marta sledeće godine. Biće to događaj koji ne smete propustiti!!

tekst - slobodan vlaketić / nebojša mićković

Veliki prezir
15.03.2013.